Εικονική Φροντίδα (Virtual Care)

Στα μέσα του 2021, εν καιρώ πανδημίας μία δημοσιογράφος από το εξωτερικό, μου έκανε 2 ερωτήσεις σχετικά με την Εικονική Ιατρική Περίθαλψη λόγω επαγγελματικής εμπειρίας μου και στο συγκεκριμένο τομέα.

Κάνοντας εισαγωγή πως η πανδημία COVID-19 εγκαινίασε μια επανάσταση στην ψηφιακή υγεία, αναγκάζοντας τους επαγγελματίες υγείας να υιοθετήσουν γρήγορα νέα εργαλεία και τεχνολογίες, όπως η τηλεϊατρική, με ρώτησε εάν πιστεύω ότι η εικονική φροντίδα είναι εδώ για να μείνει και ποια ήταν η εμπειρία μου από τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πώς πιστεύω ότι θα εξελιχθούν προς τα εμπρός.

Και προς απάντηση ανέφερα πως, απ’ όσο γνωρίζω εδώ και πολλά χρόνια πολλοί εξειδικευμένοι γιατροί χρησιμοποιούσαν την τηλεϊατρική κυρίως σε χειρουργεία μέχρι σήμερα, αλλά μέχρι χθες (το 2019) δεν υπήρχε το κατάλληλο κίνητρο για να αναπτυχθεί αυτός ο κλάδος σε τόσο γρήγορους ρυθμούς. Ωστόσο, η τηλεϊατρική ήταν έτοιμη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της πανδημίας του COVID-19, τουλάχιστον στις πιο προηγμένες χώρες του κόσμου.

Πιστεύω ότι η “εικονική φροντίδα” θα παραμείνει εδώ, αλλά δεν λειτουργεί εντελώς αυτόνομα. Θα συμβαδίζει με τον κλασικό τρόπο της υγειονομικής περίθαλψης γιατί η “εικονική φροντίδα” δεν μπορεί να υποστηριχθεί μόνη της σε ανθρώπινα περιστατικά και καταστάσεις.

Ως γραμματέας, χρήστης Η/Υ και βοηθός του γιατρού, η χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας βοήθησε πολύ στη μείωση της εξάπλωσης του ιού, στην προστασία ευπαθών ομάδων, στην άμεση εξυπηρέτηση ασθενών, κυρίως ηλικιωμένων, να λαμβάνουν ηλεκτρονικά το αντίγραφο της ιατρικής τους συνταγής και να συνεχίζουν τη θεραπεία τους.

Μετά από τη συνέντευξη αυτή, έρχομαι τώρα, στις αρχές του 2024 και βλέπω ότι η τηλεϊατρική έχει εξελιχθεί σε γοργούς ρυθμούς, οι ενήλικες της 3ης ηλικίας κυρίως στην Ελλάδα, λίγο – πολύ έχουν εξοικειωθεί με τις άυλες συνταγογραφήσεις, σε μεγάλο ποσοστό έχει μειωθεί η ταλαιπωρία μετακίνησής τους προς τα ιατρεία, παρά ταύτα, ο γιατρός πρέπει να έχει ακόμα άμεση επαφή με τον ασθενή, να εκτιμά τη πάθηση του ασθενούς με κλινική εξέταση και να εκδίδει σαφή πορίσματα / ιατρικές γνωματεύσεις ως θεράπων γιατρός, ενώ με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών υγείας και επικοινωνίας που συνεχίζονται μέχρι σήμερα ο ασθενής μπορεί να εξυπηρετηθεί άμεσα κι από το σπίτι του.

#εικονική φροντίδα #virtualcare #medicalcare #remotesecretary #virtualassistant #eprescription #ereferencedocument #telemedicine #virtualhealthcare #remotecare #digitalhealth #telehealth #telecare #ehealth #virtualconsultation #telemedicinetechnology #onlinehealthcare #telehealthservices #telehealthsolutions #telemedicalvisits #virtualappointments #digitalmedicine #remoteconsultation #telehealthplatform #digitalhealthcare #virtualmedicalvisit #telehealthInnovation

Image: https://pixabay.com